Jak se bezpečně chovat v dopravních situacích? Jak správně poskytnout 1. pomoc? Jak volat na tísňová čísla, jak být prima parťákem do nepohody? V těchto otázkách mají lišáci z 2.B opět o něco jasněji. V rámci projektu jsme vyzkoušeli také práci s knihou od BESIP, dílnu psaní či dramatizaci problémových situací, u kterých jsme se zhluboka nasmáli. Omdlévající Jakub, Kristýnčina ukradená kabelka, záchranář Miki... Někteří mají zajisté našlápnuto na divadelní dráhu. Policista, hasič, lékař nebo herec? Uvidíme za pár let...
Tématem dne ve 3.A byla POVODEŇ. Začínali jsme myšlenkovou mapou, povídali jsme si v komunitním kruhu a zhlédli jsme ukázky povodní v Praze v roce 2002 a povodně letošní. Plnili jsme úkoly na pracovních listech, kdy nám voda prospívá a kdy naopak škodí. Den jsme ukončili procházkou k řece Javorce.
Dva dny po podzimních prázdninách si 3.B užívala naplno. Ve čtvrtek jsme přišli do školy v kostýmech a plnili halloweenské úkoly. Měli jsme podzimní násobilku, přesmyčky i osmisměrku. Žáci si vyrobili dekoraci do pokojíčku a zbytek dne jsme za slunečného počasí strávili venku.
V pátek byla Ochrana člověka za mimořádných událostí a my jsme se věnovali povodním. Žáci vyplnili několik pracovních listů, koukali jsme na videa a sehráli scénky, jak se chovat při poplašné siréně. Na závěr dne jsme se šli provětrat na hřiště.
Žáky čekaly po prázdninách dva projekty. Ve čtvrtek jsme se učili v duchu Halloweenu, někdo přišel do školy i v převleku. Celý den pracovali žáci s tímto tématem – luštili, počítali tajemné příklady, zjistili, jak probíhá Halloween v Americe, hledali rozdíly mezi již zmiňovaným svátkem a mezi Dušičkami. Na závěr si děti vyrobily lucerničku, kterou využily k večernímu halloweenskému průvodu.
V pátek byla pro žáky připravena, v rámci projektu Ochrana člověka, dopravní výchova. Nejprve bylo na programu zhlédnutí videí na téma „Cyklista“. Poté žáci poznávali dopravní značky a pomocí předem připravených scének si zkusili různé situace z dopravy (objíždění, odbočení, kruhový objezd,..). Na závěr jsme pracovali s pracovním sešitem „Zebra se za tebe nerozhlédne“, kde žáci řešili povinnou výbavu kola. Nechyběl ani kvíz z dopravní výchovy.
Tyto dny jsme si moc užili a těšíme se na nějaký další projekt.
Také 5.B věnovala páteční dopoledne ochraně člověka za mimořádných událostí. S žáky jsme navázali především na vlastní zkušenosti a informace, které již získali z různých kroužků hasičů, zálesáků a skautů. Připomněli jsme si základy první pomoci, nacvičili jsme si volání na tísňové linky a zopakovali si důležitá telefonní čísla složek IZS. Nechyběla výuková videa ani různé kvízy. Nakonec jsme ve skupinkách vytvářeli komiksy a plakáty s návodem, jak se v takových mimořádných situacích zachovat. Jelikož jsme třída tvořivá a na výsledku nám opravdu záleží, budeme se ještě dokončení plakátů věnovat během výtvarné výchovy. Abychom se na víkend nerozprchli jen s obavami, co se může špatného přihodit, zlepšili jsme si náladu opětovným rozsvícením strašáků, které jsme si vydlabali předchozí den.
Když víš, jak si poradit, strach nemá šanci!
Šesťáci se vydali na trénink přežití a procvičili si dovednosti, které jim pomohou zvládat mimořádné situace.
Děti se s vervou pustily do toho, aby se z nich stali mistři volání o pomoc – žádné „ehm, já vlastně…,“ ale jasné instrukce. Naučily se, co si sbalit do evakuačního zavazadla, co zařídit před odchodem z domu, i jak rozpoznat varovné signály. Zároveň nahlédly do světa záchranářů, hasičů a policistů a porozuměly náročné práci těchto složek. Na jednotlivých stanovištích na ně čekaly úkoly – šifry, práce s technologiemi i příběhy z reálných situací.
„Lepší být připraven než překvapen“ a teď už šesťáci vědí, že mít plán je stokrát lepší než se prát s panikou, která v krizích přináší jen bláznivé nápady.
V devátém ročníku jsme se učili vyrovnat se s různými rozmary, které si na nás dokáže přichystat příroda.
Věděli byste, jak se zachovat třeba při bouřce, pokud jste zrovna v autě nebo v lese? My už ano!
Interaktivně jsme si vyzkoušeli přežití v přírodě s filmem Beara Gryllse a pak se alespoň něco málo pokusili přenést do praxe.
Na stezce kolem Pardoubku nás čekal kvíz, který nás připravil na různá nebezpečí, se kterými se setkáváme při túrách na horách nebo různých sportovních aktivitách.
Velkou praktickou zkouškou pro nás bylo rozdělání ohně. A protože ani v přírodě není nic zadarmo, museli jsme si pomůcky v podobě křesadla, papírového ubrousku, suchého dříví i sirek řádně zasloužit.
A co vy? Dokázali byste se v přírodě zahřát? My jsme obstáli!
Komenského 95, Lázně Bělohrad 507 81